środa, 1 sierpnia 2012

Masło czosnkowe z ziołami i sos czosnkowy czyli letnie grillowanie

Ulala ... ale was zaniedbałam cały miesiąc minął, a tu żadnego przepisu, ale obiecuje że się poprawie i już w najbliższym czasie poleci kilka nowych pomysłów!

 Masło czosnkowe:
- mała kostka masła (ja kupiłam osełkowe)
- 2 duże ząbki czosnku
- pietruszka
- szczypiorek
- sól

Masło wyjmujemy z lodówki aby zmiękło i wkładamy je do miseczki. Drobno siekamy pietruszkę ze szczypiorkiem, przez praskę wyciskamy czosnek i całość przekładamy do miski z masłem. Dodajemy szczyptę soli i mieszamy. Zawartość miski przekładamy na folię spożywczą, zawijamy i dowolnie formujemy. Odstawiamy do lodówki na kilka minut, aby znów stężało.



Sos czosnkowy:
- jogurt grecki (250g)
- majonez (250g)
- 4 ząbki czosnku
- tymianek
- bazylia
- oregano
- sól
- pieprz


Do miseczki wlewamy majonez z jogurtem i wciskamy ząbki czosnku. Świeże zioła należy opłukać i drobno posiekać, jeżeli jednak ich nie mamy do szklanki wsypujemy po pół łyżeczki suszonej bazylii, tymianku i oregano i zalewamy niewielką ilością wrzątku. Po chwili możemy odlać wodę, a zioła dodać do sosu, będą w ten sposób bardziej aromatyczne i miękkie. Całość przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.


Smacznego!!!!

1 komentarz:

  1. Byłam u was wtedy, oglądałam siatkówke i jadłam chlebek pieczony z sosem natalii . Mmmmm, wybornie nie ma to jak grill u Wolskich xDDD

    OdpowiedzUsuń