poniedziałek, 17 września 2012

Cukier waniliowy

Każdy z nas go używa, występuje prawie w każdym przepisie na ciasta i inne wypieki, leży w każdym domu gdzieś między proszkiem do pieczenia a zapachem do ciasta, potocznie nazywany cukrem waniliowym.
Wyobraźcie sobie moje zdziwienie gdy ktoś parę lat temu powiedział mi że to wcale nie cukier waniliowy, a WANILINOWY!
Nigdy tego nie zauważałam i właśnie od tamtej chwili zapragnełam tej odrobiny luksusu jaką jest CUKIER WANILIOWY. Jak się okazuje bardzo prosty w przygotowaniu.

Składniki :
- 2 laski wanili
- cukier

Laski wanilii rozcinamy na pół, ale tak aby się ze sobą trzymały. Umieszczamy je w litrowym słoiku i zasypujemy cukrem. Odstawiamy na minimum 2 tygodnie potrząsając słoikiem co ok 2 dni.


Tu chciałabym wkleić link z zapachem żeby wszyscy uwierzyli że warto!


A dla niedowiarków


Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Ja się źle czuję po tym wanilinowym, dobrze, ze chociaż ta jedna firma pisze co jest tak naprawdę w opakowaniu ;) Ja kupuję ten z prawdziwą wanilią innej firmy, ale najlepiej jest zrobić samemu tak jak pokazujesz, ja niedawno dostałam od Domi w kuchni i już prawie się kończy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The overall look of your web site is great,
    as well as the content!
    My website :: rhinestone tiara

    OdpowiedzUsuń