piątek, 15 czerwca 2012

Rabarbarowo!!

Moja historia z rabarbarem jest długa, a zaczęła się od kawałka rabarbaru maczanego w cukrze. Nie pamiętam ile miałam lat, na pewno było to dawno temu, ale od tamtej pory rabarbar to moja wakacyjna miłość zaraz po truskawkach. W tym roku wysiałam sobie rabarbar w ogródku, ale minie jeszcze sporo czasu zanim będzie na tyle duży żeby zaspokajać moje kulinarne potrzeby. Więc chodziłam od warzywniaka do warzywniaka.... i na targ.... i jest nareszcie jest!

Drożdżowe ciasto z rabarbarem i kruszonką

Ciasto:

30dag mąki
2 dag świeżych drożdży 
8 dag cukru 
2 żółtka 
5 dag masła (roztopionego)
3/4 szklanki mleka
szczypta soli

0.5 kg rabarbaru 
2 łyżki cukru

Kruszonka:

10 dag mąki
5 dag masła
5 dag cukru 


Łyżkę cukru mieszamy z drożdżami i 10 dag mąki do tego dodajemy tyle mleka aby całość miała konsystencje gęstej śmietany (odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce aż podwoi swoją objętość)
Żółtka ucieramy z pozostałym cukrem, dodajemy mąkę z solą oraz wcześniej przygotowany zaczyn i resztę mleka.
Wyrabiamy ciasto, a gdy zaczną się pojawiać pęcherzyki powietrza to po trochu dodajemy roztopionego masła. Jeszcze chwile wyrabiamy, ciasto powinno odchodzić od dłoni. Całość oprószamy mąką i odstawiamy do wyrośnięcia.

Obrany Rabarbar kroimy na kawałeczki i przesmażamy z 2 łyżkami cukru (nie za długo żeby się nie rozpadł)

wszystkie składniki kruszonki zagnieść palcami

Wyrośnięte ciasto delikatnie rozkładamy na blaszce ( ja wysmarowałam blaszkę masłem i oprószyłam bułką tartą) Na ciasto wykładamy rabarbar i posypujemy kruszonką

Ciasto należy piec w temperaturze 180 stopni przez 30-35 minut 

Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz