poniedziałek, 21 maja 2012

Ciasto z owocami które zawsze się udaje. Inspiracje

Leniwe poniedziałkowe popołudnie... tak dziwnie to brzmi, ale w moim przypadku poniedziałek to ulubiony dzień kiedy mam najwiecej czasu dla siebie.:) Wracając do tematu leniwe popołudnie spowdowało, że przekopałam lodówkę w poszukiwaniu "czegoś", wy napewno też tak macie że szukacie "czegoś" pysznego i czasami jest to czekolada a czasami śledzie. :) W każdym bądź razie ja znalazłam mrozone jagody! Pół kilograma fantastycznych jagód i to właśnie mnie zainspirowało. Lubie kiedy właśnie jeden składnik jest dla mnie inspiracją, a w połączeniu z tym, że jeszcze bardziej lubię słoneczne lato zamkniete w mrożonych owocach musiało powstać z tego coś pysznego. A oto przepis na ciasto z owocami które zawsze wychodzi wyśmienite! 

CIASTO Z OWOCAMI
Składniki:
6 jajek
1,5 szklanki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
30dag margaryny
4 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5-1 kg owoców (według uznania)


Margaryne rozpuszczamy w rondelku i odstawiamy do wystudzenia
Całe jajka ubijamy na jednolitą masę dosypując cukier z cukrem waniliowym (lub ewentualnie zapachem rumowym)
Do ubitych jajek dolewamy margarynę i przesiewamy przez sitko mąkę z proszkiem do pieczenia cały czas mieszając
Ciasto wylewamy na blachę wysmarowaną tłuszczem
Drobne owoce(np. jagody, maliny) można układać warstwami ciasto-owoce-ciasto-owoce.
Większe owoce (np. śliwki lub jabłka) kroimy na połówki lub ćwiartki i układamy na cieście lekko wciskając (śliwki skórką do dołu)
Blachę z ciastem wkładamy do nagrzanego piekarnika ustawionego na 180 stopni i pieczemy godzinę.

SMACZNEGO!!!

Uwagi co do ciasta
Owoce mogą być jednego rodzaju lub mieszane, a jeżeli kładziemy na ciasto owoce takie jak np. truskawki czy wiśnie które wytwarzają dużo soku to ciasto zabarwi się ich kolorem ale i tak wyrośnie i będzie pyszne!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz